کد خبر: ۱۱۲۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
گروه جهادی فاطمیون شفت پس از احداث مسکن برای محرومان آبرومند و تأمین ملزومات حفاظت فردی برای نیازمندان، در ماه رمضان تهیه و توزیع غذای گرم بین محرومان در شهر و روستاهای شفت را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شفت، شیوع ویروس متقلب و منحوس کرونا با تمام وحشی‌گری و طغیانش که بسیاری را داغدار و ملتی را سیاه‌پوش کرد، روح نوع‌دوستی و ابراز لطف بدون منت امتی را احیا و موجی از انگیزه را برای به یادگار گذاشتن خاطره‌ی خوش از این بحران در اذهان باقی گذاشت.

در همان روزهای نخست شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری بیماری کووید۱۹، گروه‌های مجاهد و جان‌برکف با در پیش گرفتن اقدامات پیشگیرانه نظیر تولید ماسک، گان به‌صورت خانگی و صنعتی و یا تولید ژل دست و سطح و توزیع رایگان آن در بین مردم ازجمله اقشار مستضعف در روستاها و حاشیه شهرها در کنار ضدعفونی معابر و ادارات و محل‌های تجمع تلاش کردند تا علاوه بر گندزدایی محیط از عفونت کرونا ویروس، سهمی هدفمند در مهار نسبی ویروس کرونا داشته باشند.

خروش همبستگی و همدلی مردم ایران و گیلان علیرغم هجوم هراس گونه ملت‌های مدعی توسعه‌یافته غرب تنها به در پیش گرفتن تولید و توزیع ملزومات بهداشت فردی و رعایت پروتکل‌های بهداشت محیطی نبود بلکه بسیجیان، اهالی مسجد، هیئات مذهبی، گروه‌های جهادی و سمن‌ها هرکدام با به اشتراک گذاشتن توانمندی‌های خود تلاش کردند تا سهمی در جبران خسارت‌های وارد آمده در بخش اقتصاد و معیشت خانوار و حتی در حوزه آموزش بردارند و ازآنجاکه در بحران‌های مختلف خدمت به هم نوع را تمرین کرده بودند توانستند در آزمون پاندمی کرونا در جهان روسفید شوند.

با آغاز اجرای رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه پس از طرح این دغدغه ملی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص دستگیری از آسیب دیدگان بحران کرونا، این بار وظیفه گروه‌های جهادی و تشکل‌های نوع‌دوست با ارائه خدمات عام‌المنفعه بسیار سنگین شد و مدعیان حقیقی و همیشه حاضر درصحنه باید در کنار آموزش مقررات بهداشتی، آداب مقابله با کرونا، تأمین نیازمندی‌های حیاتی حفاظتی و بهداشت فردی کادر درمان و گروه‌های حساس، وظیفه جمع‌آوری کمک‌های مردمی و هدایت آن در جهت تهیه غذای گرم و یا بسته‌های معیشتی را نیز بر عهده بگیرند و در این آزمون که دغدغه رهبر عظیم الشان شان بود، جامه عمل بپوشانند.

رزمایش عظیم و ملی مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه در سراسر کشور به‌صورت خودجوش پس از فرمان الهی – اجتماعی امام امت با محوریت نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان و ائمه جمعه و جماعات در شهرستان‌ها و نهایتاً شهر و ها روستاها آغاز شد و طی چندین مرحله این بسته‌ها که حاوی مأکولات و ملزومات بهداشتی بو بین خانوارهای آسیب‌دیده کرونا که کسب‌وکارشان در پس شیوع کرونا تعطیل‌شده بود، توزیع شد و سیر نزول هدایا و تحفه‌هایی از جنس مؤمنانه مردم دیار میرزا همچنان نیز استمرار دارد.

اما در کنار اجرای رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه، گروه‌های جهادی هستند که کارشان با شروع ماه رمضان، ماه بندگی و سراسر نور و نزول قرآن شدت گرفته و تهیه و پخت غذای گرم و توزیع آن در بین اقشار آسیب‌دیده در محلات محروم و روستاهای کم برخوردار رویه هرروزشان شده است.

 

گروه جهادی فاطمیون، ازجمله گروه‌های جهادی است که در دوران شیوع کرونا پس از فتح کردن قله‌های خدمت در تأمین و احداث مسکن محرومان و یا تهیه و توزیع ملزومات بهداشت فردی کادر درمان و محرومان روستاها و حاشیه شهرها این روزها سخت اما مشتاقانه با زبان روزه و ذکر یاد خدا مشغول پخت غذای گرم در محروم‌ترین شهرستان گیلان "شفت" شده و با گذشت نیمی از رمضان، عطش خدمتشان فروکش نکرده و همچنان در حال تهیه، پخت و توزیع غذای گرم در بین محرومان این شهرستان هستند.

محمد پورابراهیم، مسؤول گروه جهادی فاطمیون شفت در گفت‌وگویی که با خبرنگار فارس در این شهرستان داشته خدمت مردم را وظیفه هر مسلمان منقلب شده می‌داند و معتقد است انسان در پیچ‌وخم‌های روزگار و در قرار گرفتن با مشقت و سختی‌های دوران صیقل داده می‌شوند و بحران کرونا فرصتی برای بازپروری روح انسانیت در آحاد مردم است.

وی می‌گوید کرونا توفیق خدمت به مردم را برای او و هم‌ردیفانش از سوی خدا به ارمغان آورده و هرکسی که مشتاق رحمت و غفران الهی باشد باید فرصت را مغتنم شمرده و به امدادرسانی به مردم به‌ویژه آسیب دیدگان اجتماعی امروز که همان مستضعفان مظلوم واقع‌شده ناشی از کرونا هستند، بشتابند.

شیفتگان خدمت در گروه جهادی فاطمیون شفت به‌صورت ثابت هفت نفر هستند و تعدادشان طی این روزها کم‌وزیاد می‌شود اما کارشان تعطیل‌بردار نیست. به گفته مسئول گروه فاطمیون در کارهای معمولی اگر تعداد نفرات یک گروه برای پیشبرد امور کم باشد، شیرازه گروه و کار از یکدیگر می‌پاشد اما اینجا اعضای گروه که بعضاً ثابت هستند و برخی‌ها نیز افتخاری توفیق خدمت پیدا می‌کنند، حاضرند شبانه‌روز در ماه رمضان کار کنند تا سفره‌ای از محرومان حتی برای یک وعده بی‌نان و غذا نماند و دعایشان، گواه شهادتشان باشد.

به گفته پورابراهیم هرروز ۳۰۰ پرس غذا توسط همین گروه محدود پخت و بین محرومین و مستضعفان و گاها مسکینان این روزها در روستاهای شهرستان ازجمله در بخش احمدسرگوراب پخش می‌شود.

جنس کار گروه‌های جهادی، داشتن پایه‌ای مردمی از صفر تا صد کار است و در گروه جهادی فاطمیون نیز تمامی امور به دست مردم اداره و دنبال می‌شود. خیران منابع مالی را تأمین می‌کنند و محمد و جهانبخش، سید مجتبی و امیر و میلاد نیز فرایند تهیه غذا را و نهایتاً چندین نفر ازجمله شوراها و دهیاران متعهد و وظیفه‌شناس نیز مسؤولیت توزیع غذاهای گرم را بر عهده می‌گیرند.

آن‌طور که مسؤول گروه جهادی فاطمیون مطرح کرده، روزانه به‌صورت متوسط دو میلیون تومان از نذورات مردم و خیران در جهت تهیه و توزیع غذای گرم بین محرومان و مساکین هزینه شده و هر شب سفره خلوت ساده و بی‌آلایش اما پر امید مساکین از غذای نذری و مؤمنانه فاطمیون، متبرک می‌شود.

گفتیم تبرک، یاد جمله‌ای از پورابراهیم، مسؤول گروه فاطمیون افتادیم که می‌گفت در حین توزیع غذای نذری بین خانواری که هر شب توفیق تأمین غذای گرم آن‌ها را برعهده داریم، برخی از متنعمان از سفره فاطمیون بارها گفته‌اند، شکر گذار خدایی هستند که غذای نذری فاطمه زهرا سلام‌الله علیها هرروز، روزی‌شان می‌شود و در طول سال‌ها طبخ و اطعام غذا، لذتی این‌چنینی برای ما نداشته است.

تهیه و توزیع غذا از سوی فاطمیون، اولین و آخرین مأموریت جهادی این دانشجویان و مؤذنان جامعه ما نیست، بلکه جنس خدمت گذاری آن‌ها از سال‌ها پیش زبان زد محرومان و مستضعفان هست و همین گروه جهادی با همگرایی نیات و هدایا و نذورات مردمی طی چهار سال هست که در احداث مسکن محرومین نیز فعال هستند و در گوشه و کنار این شهرستان پناهگاه و مآمن امنی برای خانوارهای مؤمن و آبرومند بناکرده‌اند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار